Menneskelige perspektiver på globale problemer – og hva som skal til for å løse dem.

– Som bransje må vi være klare til å møte det som kommer

Dette er annonsørinnhold for NF&TA. Saken er kvalitetsikret av Switch Partner Studio og fremmer bærekraftig innhold.
– Vi skal bygge en lysere fremtid for norsk mote-, tekstil- og sportsbransje. Nå samler vi aktørene i bransjen til årets viktigste møteplass, sier Linda Refvik, CEO i NF&TA.


Tekstilstrategien til EU endrer spillereglene for mote, sport og tekstilindustrien. Nå tar Regjeringen grep for å endre bransjen i Norge.

– Som bransje må vi være klare til å møte det som kommer. Derfor samler vi aktørene i bransjen på årets viktigste møteplass, sier Linda Refvik, CEO i NF&TA.

– På NF&TA-konferansen skal vi lære mer om hva som må til for å være konkurransedyktige i møte med nye krav til bærekraft, teknologiske endringer og forventninger fra forbrukerne.

NF&TA-konferansen har etablert seg som årets viktigste møteplass for norsk mote-, sport- og tekstilnæring. Årets konferanse går av stabelen 19. oktober på Gamle Biblioteket i Oslo.

Les mer om programmet her

Disse kommer: Natasha Franck fra EON, Jonna Haeggblom fra Circular Fashion, Outi Luukko fra Rester, Ingunn Grimstad Klepp fra Oslo Met, Dunja Matanovic og Gabrielle Johansen fra McKinsey & Company, Hilde Kjønstad fra Fretex, Linda Refvik fra NF&TA og Preben Carlsen fra Switch er bare noen av de du får møte på årets viktigste møteplass for mote-, sport- og tekstilnæringen.


Setter fokus på mulighetene

Tekstilnæringen skal gjennom en stor omstilling i årene som kommer, men i stedet for å grave seg ned i problemene vil NF&TA sette fokus på de store mulighetene som finnes for de som velger å satse på innovasjon og utvikling.

– I år snakker vi om hva som skal til for å bygge en lysere fremtid. Vi ser på løsningene, lyspunktene og langtidsplanene for norsk mote-, sport- og tekstilnæring, sier Refvik.

Nye spilleregler

Målet er å skape en arena som samler alle som vil være med å utvikle bærekraftige løsninger for fremtiden i nasjonal og internasjonal tekstilbransje, ved å legge til rette for verdiskapende koblinger, deling av kunnskap og gi innblikk i planene til de som setter rammebetingelsene for næringen i fremtiden.

I løpet av konferansen skal McKinsey snakke om markedsmulighetene i sirkulærøkonomien, Opinion presentere sin årlige forbrukerundersøkelse av bærekraftige holdninger og handlinger i Norge, SIFO legge frem ny forskning om norsk tekstilavfall, Microsoft fortelle om hvordan man kan bruke ny teknologi for å drive bærekraftig omstilling og EON skal snakke om digitale produktpass.

I løpet av dagen blir det også presentert nyskapende løsninger for å muliggjøre sirkulære forretningsmodeller, bærekraftige designprosesser og ombrukssalg.

– Vi  har satt sammen et fullpakket program som både små og store aktører vil ha stor glede av. Dessuten avslutter vi dagen med en AfterCon med Norges første virituelle catwalk! Det blir mange muligheter til å knytte nye bekjentskaper og rett og slett ha det litt gøy, sier Refvik.

Flere saker