På dette kurset lærer du hvordan du å jobbe systematisk med å posisjonere en virksomhet i møte med samfunnsutfordringer som vil påvirke den i fremtiden.
Kurset passer for deg som ønsker å lære mer om hvordan du kan jobbe langsiktig med posisjonering og merkevarebygging – og bruke det som et verktøy i virksomhetens arbeid med bærekraftig utvikling.
Kursbeskrivelse
I løpet av dagen får du en innføring i de viktigste forbruksmønstrene, samfunnstrendene og klima- og naturendringene som vil sette premissene for hvordan du må drive din virksomhet i fremtiden. Du blir kjent med metodikken du trenger for å utvikle en sterk samfunnsposisjon som gjør din virksomhet relevant i møte med endringene som kommer. Du får også tilgang til arbeidsverktøy som hjelper virksomheten din med å ta nødvendige steg fra å være en produktleverandør til å bli en samfunnsaktør.
Kurset er tuftet på praktisk læring og i løpet av dagen får du et innblikk bak fasaden i utviklingen av flere suksessfulle posisjoneringsprosjekter. Du lærer deg å ta i bruk metodikk og arbeidsverktøy gjennom praktisk problemløsning og gruppearbeid – og du får tilgang til verktøyene du bruker i etterkant.
Kursholderne har førstehånds erfaring med å utvikle fremtidsrettede merkevarer og bærekraftige løsninger – i alt fra egne startups til store og etablerte virksomheter. Du møter også mennesker som har prøvd, lykkes og feilet med nyskaping i møtet med endringer som utfordrer den etablerte markedslogikken.
Kursholder: Preben Carlsen
Daglig leder i Switch
Preben Carlsen er daglig leder i Switch. Han har vært med å starte selskaper som Pakt, GoGood, Reodor, Good Sports, Folk og No Hate og bidratt i oppstarten av Charge, No Isolation, Nyby og Filter Nyheter. Han startet og bygget opp kommunikasjonsbyrået Trigger fra null til verdens beste kreative PR-byrå på fem år. Preben har blitt kåret til årets foredragsholder, den mest populære lederen i medie- og kommunikasjonsbransjen, årets tankeleder, tidenes yngste vinner av PR-bransjens hederspris og har blitt utnevnt til en av de 25 mest innovative personene i kommunikasjonsbransjen i Europa.
Kursholder: Babak Behrad
Planner og spesialrådgiver
Babak jobber med innsikts- og strategifaser i kundeprosjekter i Trigger, og er også ofte tett involvert i kreative leveranser og konseptvikling. Han er en erfaren akademiker når det gjelder målgruppeforståelse og interessentinnsikt. Han trigges av ny innsikt, trender og metodikk, og er en etterspurt foredragsholder. Babak har også et spesielt fokus på klima, bærekraft og atferdsendringer. Babak har internasjonal bakgrunn. Han tok sin mastergrad i Public Relations Management ved Cape Peninsula Institute of Technology i Cape Town, og har en bachelorgrad i Creative Advertising, ved Royal Melbourne Institute of Technology, i tillegg til en post graduate degree i corporate communication ved Seneca College, Toronto. Han har også executive utdannelse innen Systems Thinking, Circular Economy og Psychology and Decision making.
Kursholder: Anne Dubrau
Fabrikksjef på Nydalen Fabrikker
Anne Dubrau er en erfaren gründer, forretningsutvikler, sosial entreprenør og tidligere matprodusent. Hun har startet opp selskaper som Epleslang og Byb. Anne har studert statsvitenskap og gått på Grunderskolen, men har tidligere både jobbet og studert i Boston. Hun er også engleinvestor i enkelte selskaper.
Dette får du:
- Posisjoneringsmetodikk, arbeidsverktøy og malverk som gjør det enkelt å ta i bruk det lærer i egen virksomhet.
- Verktøy for å engasjere virksomhetens ledere og ansatte i posisjoneringsarbeidet.
- Verktøy for å måle og dokumentere effekt av posisjoneringsarbeidet.
- Sparring med mennesker som har førstehåndserfaring med å posisjonere egne og andres virksomheter i møtet med samfunnsutfordringene i fremtiden.
- Tilgang til alumninettverk for alle som deltar på Switch Academy.
- Kursbevis som dokumenterer læring.
- Lunsj, frukt, kaffe og te.
Kursarenaen: Norges største ombruksfabrikk
Kurset arrangeres på Nydalen Fabrikker i Oslo. Med sine 3300 kvm. har den tradisjonsrike industribygningen langs Akerselva nå blitt Norges største ombruksfabrikk. I løpet av våren etablerer de en helt unik infrastruktur for kortreist produksjon, reparasjon og ombruksprosesser . Det krever nye partnerskap, arbeidsprosesser, teknologi, logistikk, kompetanse, arbeidstrening og fabrikkutsalg som gir kundene tilgang til alle fordelene ved lokal produksjon.
Switch Academy arrangerer sine kurs på Nydalen fabrikker for å sikre kort vei mellom teori og praksis. I løpet av kurset får du en faglig omvisning på fabrikken – og du får møte aktører som jobber for å posisjonere egne virksomheter i møtet med en sirkulær fremtid.
NB! Er dere to eller flere som skal delta fra samme bedrift? Send en e-post til hei@switch.no for kvantumsrabatt.